Koniec czekania na poczcie z awizem po odbiór urzędowego listu poleconego?
Od 1 stycznia 2025 r. czeka nas rewolucja w zakresie listów poleconych! Na początku przynajmniej tych wysyłanych do nas przez urzędy!
Zostanie uruchomiony system e-Doręczeń – elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki niemu obywatele będą mogli wysyłać i odbierać urzędowe pisma w formie cyfrowej, bez konieczności wizyt na poczcie czy odbioru awizo.
W pierwszym etapie większość urzędów, firm oraz zawodów zaufania publicznego umożliwi obywatelom korzystanie z e-Doręczeń. Docelowo system obejmie wszystkie podmioty publiczne oraz dużą grupę podmiotów niepublicznych.
System zapewni użytkownikom powiadomienia o nowych wiadomościach i możliwość sprawdzenia statusu korespondencji. Aby zacząć korzystać z usługi, wystarczy założyć adres e-Doręczeń, składając wniosek na stronie mObywatel.gov.pl.
Ministerstwo Cyfryzacji zachęca do wcześniejszej rejestracji, by od stycznia 2025 roku w pełni korzystać z nowego systemu.