Użytkownicy internetu powyżej 55. roku życia częściej niż młodsi korzystają z
porównywarek cenowych, bardziej interesują ich opinie o produktach oraz, co może
zaskoczyć, równie często jak cała populacja klientów – internautów (15-75 lat) – robią zakupy online. Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oraz firma badawcza Kantar zebrali dane na temat aktywności Silversów (osób 55+) w internecie w raporcie “Silverbook 2019”.
Z raportu wynika też, że Allegro.pl jest drugą najpopularniejszą witryną internetową
odwiedzaną przez tę grupę wiekową, zaraz po popularnej wyszukiwarce internetowej.
Z kolei z internetu korzysta już 60% osób w wieku 55-64 lat, 36% w wieku 65-69 oraz 16% wśród
osób 70+.
Bezpłatna Infolinia Allegro dla Seniora 616 271 777 czynna jest codziennie od 8:00 do
20:00 (z wyjątkiem świąt). Najczęściej zadawane pytania przez seniorów dotyczą: założenia konta na Allegro, pomocy przy wyszukiwaniu produktów, zakupie, płatności, wyborze dostawy itp. Aby skorzystać z allegro.pl, trzeba posiadać urządzenie podłączone do internetu (np. komputer lub smartfon) oraz adres email. Świetnie przygotowani i empatyczni doradcy są w stanie przeprowadzić każdego, niezależnie od wieku, krok po kroku, przez proces kupowania.
Od założenia konta do pomocy w złożeniu zamówienia i wyboru ważne jest to, aby pamiętać, że przez infolinię nie kupujemy, a jedynie
otrzymamy pomoc i podpowiedź jak możemy kupić na platformie Allegro.
(źródło: Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej)