Oszuści niestety nie próżnują! Tę informację warto przekazać osobom starszym i seniorom, bo oni mogą paść ofiarą oszustwa, które zatacza coraz szersze kręgi, do tego stopnia, że ZUS wydał specjalne ostrzeżenie. Czego dotyczy?
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed nową formą oszustwa. Do klientów dzwonią osoby podające się za pracowników ZUS i proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w systemie ZUS lub na platformie PUE/eZUS. To próba wyłudzenia danych osobowych.
Jak podkreśla Beata Kopczyńska, rzeczniczka śląskiego ZUS, pracownicy Zakładu nie wykonują telefonów z prośbą o potwierdzanie ani zmianę numeru telefonu. Konsultanci ZUS nie pytają również o dane dotyczące instytucji finansowych, z których korzystają klienci.
ZUS apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności, zwłaszcza przez osoby starsze. Przekazywanie jakichkolwiek danych przez telefon osobom podającym się za pracowników ZUS może prowadzić do poważnych konsekwencji, w tym utraty środków finansowych.
W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu należy natychmiast przerwać rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić na oficjalną infolinię ZUS pod numerem telefonu: 22 560 16 00.
ZUS przypomina, że prawdziwe połączenia od konsultantów są wykonywane tylko w określonych sytuacjach, takich jak wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub w sprawach indywidualnych, wcześniej zgłaszanych przez klienta. Pracownik ZUS zawsze się przedstawia, podając swoje imię i nazwisko.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje o rozwagę i niepodawanie żadnych danych osobowych przez telefon osobom, co do których nie mamy pewności, że są pracownikami ZUS.